Teknolojinin hızlı gelişimi, eğitime küresel bakış ve eğitim politikalarındaki değişiklikler gibi çeşitli etkenler, eğitim üzerindeki yaptırımların ve okuldan beklentilerin artmasına; okullar arasında sıkı rekabete; yeni eğitim yaklaşımlarının doğmasına ve okul yöneticilerinden beklenen rollerin gittikçe karmaşıklaşmasına ve çeşitlenmesine yol açmaktadır. Okullardan, daha etkili ve verimli öğrenme toplulukları oluşturmaları beklentisi arttıkça okul müdürlerinin teknolojiyi kullanma ve uygulama konularında liderlik rollerinin bilincine varmaları da önem kazanmaya başlamıştır (Afshari, Bakar, Luan, Samah ve Fooi, 2009; Akbaba-Altun ve Gürer, 2008; Anderson, ve Dexter, 2005; 2010; Eğitim Yöneticileri Teknoloji Liderliği Standartlarına İlişkin Öğretmen, Yönetici ve Denetmenlerin Görüşleri Özge Hacıfazlıoğlu, Şirin Karadeniz, Gülay Dalgıç, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul).
Bugün İşlenen Konular
- Okul Teknoloji Planı ve Fatih Projesi ile Bütünleştirilmesi.
- Okul Teknoloji ve Eylem Planı: Planlama ve Fatih Projesi Uygulamalarında Olası Risklerin Önlenmesi
- Etkinliklerle Okul Teknoloji ve Eylem Planlarının Sunumu ve Değerlendirilmesi
- İçerik DVD’sinin tanıtımı, Kurs Özeti ve Tartışma, Kurstan Sonuç Çıkartmak
- Kursun Genel Değerlendirilmesi
- Belge Dağıtımı ve Kapanış
Değerli yol arkadaşlarımız, dostlarımız,Seminerin bütününe yönelik değerlendirmelerinizi bekliyoruz. Bize ışık tutun.Yolunuz açık, önünüz ışık olsun...
Merhaba;
YanıtlaSilKursu tamamladık.:) Çok verimli geçti, her şey çok güzeldi. Ne mi öğrendik? Neler mi yapacağız? Okul Teknoloji planının kağıt üzerinde kalmaması için gerekli destek ve yardımları da sağlayarak uygulamaya geçirilmesi. Her okulun bir planı var ancak uygulanması gerekli. Okulumuzun fiziki yapısı ve çevre şartlarını da göz önünde bulundurarak yapılan teknoloji planını Fatih projesi ile bütünleştirmek birincil amacımız olmalı. Bunları yaparken elbette tedbirleri de elden bırakmamak gerek. Mutlaka sorunlar yaşanacaktır. Riskleri de göze alarak en verimli şekliyle üstesinden gelmeliyiz. İlimize bu anlamda faydalı olacağımızı düşünüyor, bütün arkadaşlarıma başarılar diliyorum.
Önemli olan "ne yapabildiğimiz" değil, "neler yapabileceğimizdir." Nereden basladigimiz degil, nereye varmak isteğimizdir.
İnsanoğlunun içinde uyuyan güçler vardır. Kendisi bile şaşırır. Çünkü bu güçlere sahip olduğu aklından bile geçmez. Bu güçleri uyandırıp eyleme geçebilirse, o kişinin hayatında büyük bir devrim olurdu. -SWETTE MARDEN-
Ankara'dan sevgiler...
Necla hanımın yorumuna katılıyorum.Herkesin bulunduğu okul ortamına göre değerlendirmeleri yapıp, okul teknoloji ekibini kurup harekete geçmeleri okullarımız için faydalı olacağını düşünüyorum.herkesi buradan selamlıyorum....sevgi ve muhabbetle..
YanıtlaSilİnsanlık her zaman arayış halinde. Bu, biz insanların gelişmesi için gerekli bir durum.Geçtiğimiz yüzyıl bilgi çağı olarak adlediliyor. Ancak bilgi tek başına yetmiyor artık .Bilgiyi doğru yerde ve doğru zamanda kullanırsak değerli kılmak mümkün.
YanıtlaSilGeçtiğimiz hafta, duyup da bir türlü tanışamadığım “Fatih Projesi” cümlesinin içeriğiyle tanıştım.
Her ne kadar işimiz gereği bilgisayar ve internetle uğraşıyor olsam da bilgilerimin ne kadar sınırlı olduğunu fark ettim.
Bizler bilgi çağından gelip 21.yüzyılda ilerlemeye çalışan eğitimli insanlar,bilgimizi bilgelikle birleştirmenin ve var etmenin zamanı artık.
Bizleri bu yüzyıla hazırlamakta emeği geçen değerli bilgelere çok teşekkürler….